• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Корисні посилання

/Files/images/4826fc99-0381-3722-d417-1d7cd7b91e90.jpg

Я свяжу тебе жизнь
Из пушистых мохеровых ниток.
Я свяжу тебе жизнь -
Не солгу ни единой петли.
Я свяжу тебе жизнь,
Где узором по полю молитвы -
Пожелания счастья
В лучах настоящей любви!
Я свяжу тебе жизнь
Из веселой меланжевой пряжи,
Я свяжу тебе жизнь
И потом от души подарю.
Где я нитки беру?
Никому никогда не признаюсь.
Чтоб связать тебе жизнь,
Я тайком распускаю свою…

КОЖНА ДИТИНА – ЄДИНА І НЕПОВТОРНА. І БАТЬКИ ЗАВЖДИ ХВИЛЮЮТЬСЯ ЗА СВОЮ ДИТИНУ, НАЙМИЛІШЕ СТВОРІННЯ НА СВІТІ. ЯК ЗРОБИТИ ТАК, ЩОБ ЇЙ НІЧОГО НЕ ЗАГРОЖУВАЛО? ЯК ОПИНИТИСЯ З НЕЮ У ПОТРІБНУ МИТЬ? ЩО Я ЗМОЖУ ЗРОБИТИ ДЛЯ ЇЇ БЕЗПЕКИ? ЦІ ПИТАННЯ ХВИЛЮЮТЬ ВСІХ БАТЬКІВ. СПРОБУЄМО ВИРІШУВАТИ ЦІ ПИТАННЯ РАЗОМ.

  1. Поради батькам

У батьків із школою стосунки нерідко бувають складні... За десять років багато з них так і не можуть переступити через страх відвідування батьківських зборів, "індивідуальних консультацій", на які періодично запрошують вчителі. Але будь-хто з батьків розуміє: роз'єднаність із школою викликає непривабливі наслідки для обох сторін, не кажучи про дитину, яка, як і в давні часи, залишається яблуком розбрату двох соціальних інститутів – сім'ї та школи.

Школа не завжди може задовольнити всі запити батьків. Зрозуміло також, що наявні у школі умови вимагають кращого, а рівень оплати праці, що існує зараз у системі освіти, не дозволяє батькам наполягати на багатьох своїх вимогах. І все ж таки... Якщо глянути на ситуацію по-іншому, то що ж зрештою залежить від нас, батьків? Як ми будуємо наші взаємостосунки зі школою? Не є таємницею те, що школа – це величезний "полігон" для конфліктів, які часом провокуються нами, батьками. Змінити устрій шкільної системи нам не під силу, але, можливо, можна змінити щось у собі?..

Не вимагайте від школи більше, ніж вона може дати. Школа – це частина життя дитини. У першокласників – більша, у випускників – менша. Потурбуйтеся про те, щоб ваша дитина жила цікавим життям і поза школою, тоді можливі шкільні поразки і невдачі не будуть настільки руйнівними для її особистості.

Учителі, як і всі інші люди, різні. Не узагальнюйте і не переносьте своє невдоволення на весь колектив школи. Напевне, серед педагогів знайдуться ті, з ким ви можете знайти спільну мову та розуміння.

При виникненні неприємної ситуації, пов'язаної з вашою дитиною, пам'ятайте, будь ласка, що ви – єдина людина, здатна надати їй моральну підтримку при загальному "розборі". Ваше завдання в школі – прояснити становище, а от усі "заходи" краще застосовувати вдома після ретельного спільного обговорення із сином чи донькою.

Приходячи до школи, обов'язково просіть вести діалог на основі конкретних фактів, а не на основі особистих вражень учителів. Враження бувають інколи дуже суб'єктивними, і не варто опиратися лише на них. Намагайтеся зібрати різноманітну інформацію про життя дитини і проаналізуйте її самостійно.

Спробуйте також зрозуміти не тільки особливості поведінки вашої дитини в класі (школі), але й загальну атмосферу навчального закладу. Будь-які вчинки дітей пов'язані із соціальним контекстом, в якому вони розвиваються. Не кваптеся робити поспішні висновки, не зрозумівши справжньої причини саме такої поведінки дитини.

Не приймайте вчительську правоту на віру. Звичайно, не слід обговорювати з дитиною тільки негативні якості (вчинки) учителів. Спробуйте в кожному явищі знайти ту краплю корисного, яка неодмінно присутня в ньому. Вчіть цьому дитину.

Намагайтеся регулярно приходити на батьківські збори. По можливості просіть класного керівника повідомити порядок денний та тривалість зборів.

На самих зборах піднімайте питання загального характеру, важливі для всіх. Усі проблеми, пов'язані саме з вашою дитиною, доцільно розглянути в індивідуальній розмові з учителем. Однак, краще для такої розмови вибрати спеціальний час, оскільки після загальних зборів повноцінна розмова може не відбутися, певні нюанси залишаться нез'ясованими.

Подумайте, чим саме ви можете допомогти школі чи конкретному вчителеві. Не завжди ця допомога повинна проявлятися у матеріальній підтримці. Може статися, що ви володієте якоюсь корисною для школи інформацією чи можете надати консультації, пов'язані з вашою професійною діяльністю або здатні допомогти школі у тиражуванні навчальних матеріалів, забезпеченні комп'ютерними програмами тощо.

Ваша активна участь у житті школи сприятиме позитивному впливові не тільки на вашу дитину, але й на весь освітній простір, в якому вона знаходиться.

І останнє. Для того, щоб навчити дитину дотримуватися соціальних норм, батьки повинні не тільки розповідати про них людині, котра дорослішає, але й демонструвати це на практиці. Подумайте, будь ласка, якими бачить дитина ваші ділові та особисті стосунки з учителями? Чи згодні ви, щоб ваші син чи донька будували свої взаємостосунки з людьми, користуючись саме вашим прикладом? Якщо так – вас можна тільки привітати. Якщо ні – ви маєте час, щоби щось змінити.

Поняття здорового способу життя.

З позицій викладеного розуміння феномена здоров`я людини походить визначення поняття здорового способужиття (ЗСЖ): це все в людській діяльності, що стосується збереження ізміцнення здоров`я, все, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через діяльність з оздоровлення умов життя – праці, відпочинку, побуту. Складові ЗСЖ містять різноманітні елементи, що стосуються усіх сфер здоров`я – фізичної, психічної, соціальної і духовної. Найважливіші з них – харчування (в тому числи споживання якісної питної води, необхідної кількості вітамінів, мікроелементів, протеїнів, жирів, вуглеводів, спеціальних продуктів і харчових добавок), побут (якість житла, умови для пасивного і активного відпочинку, рівень психічної і фізичної безпеки на території життєдіяльності), умови праці (безпека не тільки у фізичному, а й психічному аспекті, наявність стимулів і умов професійного розвитку), рухова активність (фізична культура і спорт, використання засобів різноманітних систем оздоровлення, спрямованих на підвищення рівня фізичного розвитку, його підтримку, відновлення сил після фізичних і психічних навантажень). Проблема формування здорового способу життя досить ретельно висвітлюється в багатьох соціально-філософських, педагогічних, соціологічних, медичних працях. Особливої актуалізації ця проблематика набула у другій половині ХХ століття як у світі в цілому, так й в Україні. Тенденції розвитку країн колишнього Радянського Союзу протягом 80-90-х років, змусили суспільство по-новому поставитись до складових здоров’я та формування здорового способу життя, зокрема молодого покоління. Слід підкреслити, що цим питанням приділяють увагу різні науки – медицина, гігієна, охорона здоров’я, екологія, педагогіка, психологія, соціологія, фізична культура і нова наука – валеологія. Формуванню здорового способу життя в учнівської молоді, формуванню ціннісних орієнтацій підлітків на здоровий спосіб життя, організації здорового способу життя школярів, медико-біологічним та психолого-педагогічним основам здорового способу життя, принципам формування здорового способу життя молоді присвячені наукові праці та посібники. У деяких школах викладається курс валеології – наука про здоровий спосіб життя. Кожна нормальна людина бажає жити довго й щасливо. Але що ми робимо для того, щоб вести здоровий спосіб життя? Якщо проаналізувати те, як більшість звичайних людей проводить свій день, то виходить якраз навпаки. Кожного дня ми робимо те, що не поліпшує наше здоров’я.

Зазвичай розклад типового дня починається з того, що ми, не виспавшись ранком, підхоплюємось з ліжка продерши очі, нашвидкуруч поснідавши, збираємось на роботу чи навчання. Потім весь день проводимо в метушні, нервуючи через дрібниці, сперечаючись з колегами та намагаючись переробити купу запланованих задач на роботі чи здати контрольні, курсові на навчанні. Й так день у день. Потім приходить вечір п’ятниці. Виникає потреба у так званому знятті стресу – пиво чи більш міцні напої, щоб якнайшвидше забути про турботи минулого тижня. Далі вихідні дні, побутові проблеми, поглинання їжі, відсипання та пересипання, вечір перед телевізором і т.ін. Понеділок – все з початку. Чи можна в такому разі говорити по здоров’я чи здоровий спосіб життя? Так що ж таке здоровий спосіб життя? Як досягти гармонії життя й кожного дня забезпечувати собі заряд енергії та бадьорості, щоб прожити життя так, як ми того хочемо – щасливо та довго? Чи можливо цього досягти і як саме? Тут все залежить від нас самих. Спробуємо розібратися, що саме заважає нам досягти здорового способу життя(ЗСЖ). Здоровий спосіб життя з точки зору медиків – це гармонійним режим поєднання роботи та відпочинку, оптимальне харчування, фізична активність, дотримання гігієни, відсутність шкідливих звичок, а також найважливіша складова частина – доброзичливе ставлення до оточуючих і до життя взагалі в будь-яких його проявах. Багато спеціалістів у сфері ЗСЖ дотримуються такої ідеї, що психологічна складова відіграє дуже важливу роль. Наш мозок керує організмом і, якщо мозок віддає неправильні, нездорові команди своєму організму, то справи тут погані.

Але чому ми робимо те, що шкодить нашому здоров’ю? Тому що це приносить нам задоволення? Мабуть, що так, деякі «приємні» звички нам настільки дорогі, що ми не в змозі відмовитись від них. Інколи ми просто безсилі зробити щось задля того, щоб кардинально змінити своє життя. Кинути палити, чи то припинити вживання спиртних напоїв, організувати свій робочий час так, щоб звільнитись від метушні. Навіть відвідавши курси з ефективної організації свого часу, ми не можемо опанувати своїм часом, не можемо досягти відповідного результату. Тобто самі по собі знання не діють. Тут потрібно щось інше. Багато хто чітко розуміє, що те, що вони роблять, – шкідливо для їх здоров’я, та все одно не можуть позбавитись шкідливих звичок. Тобто просто знати, що таке здоровий спосіб життя, – не достатньо, щоб бути здоровим. Так само, як і відомий лікар не застрахований від хвороб і не може не хворіти тільки тому, що він лікар. Тобто щоб бути здоровим і дотримуватися здорового способу життя, треба весь час докладати зусиль. Потрібно мати силу волі й тверде бажання досягти цього. Треба розірвати це порочне коло.

Існує достатньо інформації стосовно того, що корисно, а що нам шкодить. Не буду витрачати ваш час на те, щоб повторити це. Її з легкістю можна знайти в Інтернет. Мій метод полягає у тому, що ми повинні просто прислухатись до себе, зрозуміти на рівні своєї свідомості, що ми в змозі змінити себе, повірити у самого себе. Якщо говорити про перший крок на цьому нелегкому шляху, треба спочатку проаналізувати свій розпорядок дня. Скласти перелік однозначно шкідливих для себе дій. Потім розробити невеликий план позбавлення від цих нездорових дій. Далі скласти перелік заходів для поліпшення здоров’я й так само розробити план впровадження цих заходів. Під час складання таких генеральних планів рекомендую думати так, начебто ви складаєте ці плани не для себе, а для когось іншого, хто дуже схожий на вас. Маємо план, але цього ще не достатньо. Думаю, багато хто складав подібні плани, але коли наставав час діяти, нас щось зупиняло й все так і лишалось на папері. Треба розробити також план заохочення. Ми всі люди, і нам потрібна мотивація.

Складені раніше плани потрібно дещо “розбавити” заходами, які не є складовими елементами досягнення здорового способу життя, але й не шкідливі для організму. Крім того, ці дії повинні однозначно приносити нам задоволення. Це те, що нам подобається чи подобалось робити раніше, але нам останні роки на це не вистачало часу. Тобто другий крок – замінити шкідливі дії на такі, котрі не шкідливі, але приносять нам задоволення. Знову ж це треба робити поступово. Якщо ми одразу поставимо надто високу ціль, нам нереально буде її досягти, ми швидше за все її не виконаємо. Це створить повне розчарування й почуття безсилля. Рекомендую поставитись на другому етапі до себе поблажливо. Замінити в собі такі речі, від котрих нам не важко відмовитись. Найбільш вкорінені речі залишимо на майбутнє, на той час, коли ми вже будемо святкувати першу чи другу перемогу над собою.

Отже, запропонований метод дуже простий, але, на мою думку, досить ефективний. Ми просто поступово замінюємо кожну свою шкідливу звичку на щось, що нам приємно робити, але не шкодить нашому здоров’ю. Ось і весь секрет. Бажаю успіхів на шляху досягнення здорового способу життя, хорошого настрою й приємних вражень від життя.

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ВЕДЕННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЗАСОБАМИ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ

Термін “фізична культура” має декілька значень. Під ним розуміють “втілення в самому чоловікові, результати використання матеріальних і духовних цінностей, які відносяться до фізичної культури в широкому розумінні, так як засвоєні людиною фізкультурні знання, уміння, навички, які досягнуті на основі використаних засобів фізичного виховання показники розвитку і т.д.

В цьому плані фізичну культуру школяра слідує дивитись не тільки як заняття руховими вправами і процедурами загартування. Поняття “фізична культура” включає ще і широкий круг розумінь, які відносяться до занять про правильний режим раціонального харчування, дотримання правил гігієни, вироблення корисних звичок. Можна сказати, що фізична культура школяра – це оприділений принцип його відношення до свого здоров’я, до розвитку і збереженню можливостей свого організму. На основі цього принципу будується повсякденне життя учні, дякуючи фізичній культурі являється складовою частиною загальної культури.

Такі задачі фізичної культури покладені в шкільній навчальній програмі. В ній ставиться задача виховувати навички культури поведінки, а також формувати у школярів поняття про те, що турбота людини про своє здоров’я, фізичному розвитку і підготовленості є не тільки його особовою справою, але і сприяє вивченню школярами теоретичних знань по фізичній культурі, фізіології і гігієні. В них зберігаються основні положення при руховому режимі, а також при особливостях занять фізичними вправами, їх значення в формуванні життєво важливих рухових навичок у школярів і підготовки їх до праці і захисту Батьківщини, про правила загартовування і необхідності дотримування гігієнічних вимог, про корисні і шкідливі для здоров’я звички.

Принцип всебічного і гармонійного розвитку організму передбачає забезпечення планомірного й цілеспрямованого розвитку всіх його органів та систем і фізичних якостей особи.

Правильне фізичне виховання великою мірою сприяє повноцінному психічному розвиткові дитини та вдосконаленню її рухових функцій.

Організм всебічно розвивається, якщо систематично зазнає дії різноманітних фізичних навантажень, зокрема фізичних вправ. Відомо, що в організмі є понад 630 м’язів і 230 суглобів. Їх нормальне функціонування передбачає інтенсивне і систематичне завантаження кожного з них. Однак у виконані певної вправи бере участь лише обмежена кількість м’язів і суглобів. Тому для оптимального фізичного розвитку необхідно використовувати комплекс різноманітних вправ, які б забезпечували функціонування всіх м’язів і суглобів.

Чим більше м’язів бере участь у виконанні конкретної фізичної вправи, тим істотніші фізіологічні (в органах) і біохімічні (в клітинах) зрушення відбуваються в організмі, тим ефективніший їх вплив на всебічний фізичний розвиток дитини.

Принцип оздоровчої спрямованості фізичної культури полягає в організації фізичного виховання, і зокрема занять фізичними вправами, таким чином, щоб вони сприяли профілактиці захворювань учнів, зміцненню їх здоров’я. В ході фізичного виховання слід забезпечувати таке поєднання роз’яснювальної, виховної роботи і різних форм практичних занять фізичними вправами, при якому фізична культура стає усвідомленим обов’язковим компонентом режиму для школяра. Згідно з “Положенням про фізичне виховання учнів загальноосвітньої школи”, система занять школярів фізкультурою і спортом включає такі пов’язані між собою форми:

- уроки фізичної культури;

- фізкультурно – оздоровчі заходи протягом шкільного дня (гімнастика перед уроками, фізкультурні хвилинки під час уроків, ігри й фізичні вправи на перервах і в режимі продовженого дня);

- позакласна спортивно-масова робота (заняття в гуртках фізичної культури і спортивних секціях, спортивні змагання);

- позашкільна спортивно-масова робота та фізкультурно-оздоровчі заходи за місцем проживання учнів (заняття в дитячо-юнацьких спортивних школах, туристичних гуртках і т.д.);

- самостійні заняття учнів фізичними вправами вдома, на пришкільних і дворових майданчиках, стадіонах та інше.

Систематичні заняття фізкультурою позитивно впливають на розвиток для учнів в школі та сім’ї, спонукають його дотримуватися правильного режиму і вимог гігієни.

Уроки фізичної культури є основною формою фізичного виховання учнів. Вони обов’язкові для всіх школярів (за винятком тих, хто за станом здоров’я віднесений до спеціальної медичної групи). Уроки повинні активно сприяти успішному здійсненню позакласної і позашкільної роботи з фізичного виховання, формуванню в учнів інтересу і звички до занять фізичними вправами в повсякденному житті. Необхідно підвищувати вплив уроків фізкультури на вдосконалення інших форм фізичного виховання. Відомо, що навіть при якісному проведенні уроків їх безпосередній вплив на фізичний розвиток учнів недостатній. Науковими дослідженнями встановлено, що урок фізкультури забезпечує в середньому лише 11% гігієнічної норми рухової активності школяра. У зв’язку з цим, необхідно збагачувати і правильно поєднувати різні форми фізичного виховання учнів і фізкультурно-оздоровчої роботи.

Особливо велика увага приділяється в школі оздоровчій роботі з ослабленими та хворими учнями. У позаурочний час з ними проводять спеціальні заняття з лікувальної фізкультури.

Спрямованість навчальної і позакласної роботи з фізичної культури на масове охоплення учнів систематичними заняттями фізичною культурою і спортом великою мірою сприяє зміцненню здоров’я вихованців школи, підвищенню рівня їх фізичної і розумової працездатності.

Гімнастика перед заняттями проводиться в школі за 20 хв. до початку уроків. Вона сприяє розв’язанню певних виховних і організаційних завдань. На відміну від ранкової зарядки для гімнастики перед заняттями існують деякі обмеження (виконується в шкільній формі). Проте, все це не знижує її властивості для розвитку фізичної культури школярів. Адже не секрет, що для більшості учнів загальноосвітніх шкіл ранкова гімнастика вдома не стала обов’язковою.

Лише за умови масового залучення дітей до повсякденного виконання ранкової зарядки відпаде необхідність у гімнастиці перед заняттями.

Фізкультхвилинки під час уроків сприяють підвищенню розумової й фізичної працездатності учнів. Видатний російський вчений-педагог К,Д.Ушинський зазначив: “Дайте дитині трохи порухатися, і вона знову подарує вам 10 хвилин уваги, а десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять”.

У зв’язку з цим вчені рекомендують відводити на кожному уроці, особливо третьому і наступних, 1-2 хв. для проведення фізькультхвилинки. Перед її початком провітрюється класна кімната. Потім під керівництвом учителя учні виконують ряд фізичних вправ. Особлива увага приділяється тим вправам, які допомагають запобігти негативному впливу сидячого способу життя на фізичний розвиток дитини (порушенню постави і деформації будови тіла), сприяють більшому насиченню організму киснем.

Організоване проведення ігор, змагань та фізичних вправ на великих перервах є важливим фізкультурно-оздоровчим засобом у режимі шкільного дня. Відомо, що ефективність відпочинку учнів і підготовки їх до навчання залежить від того, як вони проводять перерви.

Під час великих перерв рекомендується добирати фізичні вправи у відповідності з віковими можливостями школярів.

Перерви мають проводитися на свіжому повітрі і взимку. При цьому дітям слід постійно рухатись, а вправи виконувати більш інтенсивно. Бажано, щоб усі фізкультурно-оздоровчі засоби на великих перервах здійснювалися в ігровій, а якщо рівень підготовленості учнів приблизно однаковий, то і в змагальній формі. На перервах потрібно організовувати тільки вже засвоєні учнями ігри чи рухові дії.

Щоденне проведення в школі гімнастики перед заняттями, фізкультхвилинок, і рухливих перерв сприяє підвищенню не тільки фізичної, а й розумової працездатності учнів.

Позакласна оздоровча робота і спортивно-масова робота в школі. У позаурочний час у школі проводяться масові фізкультурно-оздоровчі і спортивні заходи. Ними передбачається:

а) більш глибоке засвоєння учнями програмного матеріалу, що вивчається на уроках фізкультури;

б) виконання відстаючими учнями нормативних вимог програми з фізкультури та з державних тестів;

г) організація систематичних занять з різних видів спорту, за інтересами учнів;

д) проведення масових спортивних змагань з різних видів спорту, туризму.

Головна мета позакласного фізкультурно-спортивної роботи полягає в тому, щоб залучити кожного школяра до самостійного, щоденного виконання фізичних вправ на свіжому повітрі. У сучасних умовах учитель фізкультури навчає в середньому 200-300 учнів. Організувати щоденну фізкультурно-масову роботу слід усіма педагогічними засобами привчати учнів до самостійних занять фізичними вправами за місцем проживання.

Всі форми фізкультурно-оздоровчих і спортивних занять, які проводяться в процесі навчальної і позакласної роботи, повинні відповідати головній вимозі – всемірно сприяти залученню кожного учня до щоденних самостійних занять фізкультурою і спортом.

Здоров’я людини також великою мірою залежить від обсягу її знань і практичних умінь у використанні оздоровчих сил природи (в тому числі й холоду) для зміцнення здоров’я й профілактики захворювань. Свідоме застосування загартовуючих процедур потребує від дитини певного рівня фізичної культури. Вона формується в учнів протягом усіх років навчання в школі шляхом роз’яснюванням, переконанням, організації їх практичної діяльності, на уроках та в позакласній роботі.

Вчителі і батьки повинні постійно підкреслювати велику роль загартовування у запобіганні хворобам, зміцнення здоров’я дітей, спонукаючи їх до систематичного використання загартовуючих процедур.

Дані досліджень учених та нагромаджений практичний досвід свідчать про те, що ефективність таких загартовуючих процедур, як обтирання, обливання водою, приймання душу, водні ванни в поєднанні з сонячними та повітряними ваннами дуже висока.

Серед засобів фізкультурно-оздоровчої роботи дуже важливе значення мають гігієнічні умови. Сюди відносяться твердий режим дня, під яким розуміється строго складений розпорядок повсякденного життя, раціонального розприділення часу праці і відпочинку, сну і харчування.

Точне виконання режиму дня виховує в людини такі цінні якості, як дисциплінованість, акуратність і організованість.

В режим дня школяра повинні входити: ранкова гімнастика з водною процедурою. В режимі дня також передбачається строгий порядок і час для харчування, відпочинку і підготовки до сну.

Таким чином, із вище сказаного витікає, що формування у школярів звички займатися фізкультурою включає:

- виховання в учнів інтересу до занять фізичними вправами;

- озброєння їх знаннями по фізичній культурі, фізіології і гігієни людини і вироблення на їх основі переконань в необхідності систематично займатись фізкультурою- практичне навчання учнів кожен день самостійно займатись фізичними вправами в режимі шкільного й позашкільного часу.

За матеріалами http://detibezpeka.wordpress.com/

Що робити, якщо вчитель та дитина не знайшли спільну мову?

/Files/images/nevzlubil.jpg Діти не завжди бувають чесними оповідачами. Нерозумно панікувати, коли першокласник приходить додому і заявляє, що його вчителька ненавидить його. Але коли ви самі стали помічати ознаки необгрунтованого невдоволення, виявлені по відношенню до вашої дитини, потрібно вживати заходів. Але яких?


Вже п'ятий вечір поспіль ваш школяр повертається додому в сльозах і з твердим переконанням у тому, що вчителька його не злюбила. Спочатку ви йому не вірите, але потім прислухаєтеся і погоджуєтеся з тим, що його вчителька не так вже й дружелюбна. Почніть діяти до того, як ситуація вийде з-під контролю.

Поговоріть з дитиною

Нагадайте дитині про те, що незалежно від того, як до неї ставиться в школі вчитель, ви її любите і будете любити, незважаючи ні на що. Пообіцяйте в розмові, що обговорите цю болючу тему безпосередньо з вчителькою. Не настроюйте дитину проти вчителя, не підживлюйте її ненависть, так буде ще гірше. Просто дайте зрозуміти, що ви так цього не залишите, що ваш школяр може вам довіритися і більше не переживати.

Домовтеся про зустріч

При першій можливості домовтеся з учителькою про зустріч. Будьте чемними і доброзичливими, але наполегливими. Якщо вчителька відмовить, призначте їй зустріч через директора школи.

Під час зустрічі

Не починайте розмову з агресивних звинувачень, так ви тільки зіпсуєте ситуацію. Почніть розмову з фрази: «Я знаю, моя дитина не завжди буває правдивою, тому хотіла б почути правду від Вас». Дозвольте вчительці описати подію. Постарайтеся з'ясувати, що стало причиною таких відносин між вашою дитиною і вчителькою. Не поспішайте робити висновки, спробуйте поставити себе на місце вчительки.

Намітьте план подальших дій

Найважливіший крок - намітити мету, а вже потім вибирати засоби її досягнення. Обговоріть з вчителькою спільну лінію поведінки, домовтеся про те, хто і як повинен поводитися, щоб надалі уникнути нікому не потрібних претензій.

Будьте позитивними

Якщо ви змогли знайти спільну мову з викладачкою дитини, то після бесіди з нею подякуйте їй за те, що вона змогла приділити вам час і допомогти вирішити цю делікатну проблему. Якщо ж вчителька не побажала змінити надалі свою поведінку, зверніться за допомогою до адміністрації школи, нехай вона розгляне це питання.

Дитина повинна перебувати в безпечному оточенні, відчувати любов і підтримку близьких. Переводити дитину в інший клас або школу потрібно тільки в тому випадку, якщо немає ніяких інших варіантів. За все своє життя дитина ще не раз зіткнеться з людьми, яким вона не буде подобатися. Саме тому потрібно навчити її ефективно справлятися з проблемами подібного характеру, а не уникати їх.

За матеріалами mamaclub.ua

Готуємось до школи!

Діти ростуть швидко. Здавалось би ще тільки вчора ви хвилювалися за свого малюка, коли вперше відвели його до дитячого садочка, а на порозі вже нове випробування – школа. Як зробити так, щоб ваш малюк швидко і безболісно адаптувався до нових умов? У чому полягає психологічна підготовка першачків?

Як правило, батьки вважають, що дитину підготують до школи в дитячому садочку, і самого цього факту достатньо, щоб можна було не турбуватися щодо його підготовки до школи: мовляв, вихователі в садку і так навчать всьому, чому лишень потрібно навчити. Однак така позиція хибна. Насправді, та освіта, яку дають нашим дітям в дошкільних закладах, не відповідає фактичним вимогам, необхідним для вступу до школи.

Що ж робити? Терміново шукати репетитора? Підшуковувати спеціальні курси? Самим саджати малюка за буквар і прописи? Можливо, і те, і інше, і третє, однак суть підготовки дитини до школи полягає в іншому. Найголовніша і найнагальніша потреба – психологічна готовність майбутнього першокласника до навчання, яка куди важливіша за вміння писати та читати.

Успішність в навчанні, в першу чергу, залежить від таких важливих якостей, як уміння контролювати свою поведінку, переступати через миттєві бажання на користь тому, що, дійсно, необхідно. Сюди ж варто додати акуратність, допитливість, добре розвинену пам׳ять, увагу, мислення і мовлення. Психологічна підготовка до школи як раз і полягає в закріпленні цих якостей в характері вашої дитини.

Ничже ми наведемо типові вправи, які допоможуть вашому малюку розвинути увагу, пам׳ять і мислення. Всі заняття проводяться в ігровій формі. Гра – єдина стихія дитини, і саме в грі дошколятко краще засвоює інформацію.

Що ж, вправи на розвиток уваги. Сама перша з них – вправа «знайди відмінності». Візьміть, наприклад, двох іграшкових зайців чи ляльок і попросіть дитину знайти якомога більше відмінностей між ними (розмір, колір, одяг). Також можна знаходити відмінності між кількістю, формою, довжиною і шириною різноманітних предметів. У якості наочного матеріалу підійдуть картинки з дитячих журналів або будь-які побутові предмети.

Для виконання іншої вправи візьміть групу предметів, попросіть малюка розглянути їх і відвернутися до стіни, а в цей час сховайте один із предметів або поміняйте їх місцями. Дитина повинна визначити які саме зміни відбулися.

Для розвитку пам׳яті чудово підходять вправи на опис предметів. Для цього дайте дитині деякий час потримати в руках будь-який предмет, а потім сховайте його. Дитина повинна описати предмет якомога точніше.

Розвитку мислення чудово сприяє гра «Що тут зайве?». Візьміть декілька картинок і попросіть дитину знайти серед них ту, котра за певною ознакою відрізняється від інших. Такою ознакою може бути колір, форма, розмір, клас (наприклад, дикі тварини і свійські тварини).

Для розвитку мовлення вчіть з малюком вірші, просіть переказати вам казки, розповідати історію за картинками, а саме найголовніше – якомога більше розмовляйте зі своїм сином чи донькою на самі різноманітні теми.

За матеріалами http://www.mama-tato.com.ua

Кілька порад батькам першокласників!

  1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
  2. Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили − провини дитини в цьому немає.
  3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.
  4. Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.
  5. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.
  6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: „Дивись, поводь себе гарно!", „Щоб не було поганих оцінок" та таке інше. У дитини попереду - важка праця.
  7. Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (згадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
  8. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.
  9. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
  10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.
  11. Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години.
  12. Пам'ятайте, що телевізор - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.
  13. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів на тиждень.
  14. Перевіряти не значить „робити замість" − ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань − важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.
  15. Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року − період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.
  16. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
  17. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьт
Кiлькiсть переглядiв: 14499

Коментарi

  • Donaldsog

    2018-04-02 22:45:33

    Эффективное продвижение в интернете. база каталогов к allsubmitter трастовые базы для allsubmitter...

  • VolkarRaf

    2018-04-02 09:27:27

    The app allows the input of genes and pharmaceutical ingredients and displays the resulting trials in a index as shown in Build 8. Reduced hippocampal damage and epileptic seizures after standing epilepticus in mice lacking proapop- totic Puma. You both strength be gladiola of it [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area4/malegra_fxt_140_mg_quality_online_malegra_fxt_otc/]buy 140 mg malegra fxt[/url] erectile dysfunction medication class. Attack haven and increased nerve-terminal GABA: delayed effects of GABA transaminase inhibition...

  • Williamsycle

    2018-04-02 03:47:43

    [url=http://www.sevenseascourier.com/filter/backup.asp?top=313]Levitra Pris[/url] Keep information of your procedure. This is something which really should not be disregarded. Frequently, problems may possibly arise that you find out would be the surgeon's wrong doing. The only way it is possible to visit courtroom and acquire compensated is simply by showing your scenario, which explains why it can be helpful to obtain these information. [url=http://www.mnitin.com/common/power.asp?t=511-Viagra-Farmacia-Andorra-Viagra-Barata-Barcelona-Viagra-Barcelona-En-Mano]Viagra...

  • Emoyu88

    2018-04-01 20:24:30

    http://n29660ke.beget.tech/1285/flibanserine-ordonnance-o%26%23249-acheter-flibanserine-ligne http://www.holidayscanada.com/blogs/203/7187/revatio-sildenafil-citrate-livraison-express-bon-marche-revat http://www.haiwaishijie.com/25891/metilcobalamina-comprar-espa%C3%B1a-comprar-metilcobalamina http://www.hadoopquestions.com/index.php?qa=5046&qa_1=donde-ordenar-lamivudina-zidovudina-urgente-comprar-combivir http://mosquee-escaudain.fr/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1050 http://aidephp.bouee...

  • FolleckBiz

    2018-04-01 16:07:27

    Pain is defined next to the InternationalAssociation during the Con of Smarting as "an unpleasant sensory and frantic experience that is associated with verified or developing pile devastation" (Supranational Camaraderie for the Learn about of Ass effort, 2007). Sooner than age 12 weeks, the total amount of crying is far 1 hour per date, and infants are more advisedly adept to soothe themselves by means of this age. R, 1989) non-insuline-dependent dm or NIODM (Chan J [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area2/levitra_plus_400_mg_effective_levitra_plus_no_rx/]generic levitra plus 400 mg mastercard[/url] erectile dysfunction age 16...

  • webpage swed-man.se

    2018-04-01 05:37:31

    Wow, gorgeous site. Thnx ......

  • Vutok55

    2018-03-31 23:33:31

    http://www.google-search-engine.com/optimize/blogs/post/107479 http://jaktlumaczyc.pl/8801/losartan-o%26%23249-acheter-bon-prix-losartan-pharmacie-ligne http://madou259.org.ru/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15538 http://saknada.com.au/ssn/blogs/post/66250 https://www.tiword.com/blogs/6060/2646/comprar-voltarol-diclofenac-sin-receta-en-farmacia-online-com http://southweddingdreams.com/index.php?do=/blog/77441/low-price-cefixime-100-mg-buy-online/ http://rsocial.espu-ao.net/blogs/post/11456 http://ggwadvice...

  • FolleckBiz

    2018-03-31 22:37:44

    These systems demand candid physiological func- tions that contain the entrance of such endobiotics as hormones, nutrients, metabo- lites, cofactors and eicosanoids. TLRs signal help of two adaptor proteins; MyD88 and TRIF, which tie up phosphoryla- tion of kinases such as ERK, JNK and p38. Your Hip Replacement Surgeons Ashok Rajgopal B [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area2/levitra_plus_400_mg_effective_levitra_plus_no_rx/]400mg levitra plus with visa[/url] erectile dysfunction hand pump. Simultaneous...

  • FolleckBiz

    2018-03-31 17:55:18

    Furthermore, newly born Proechimys are active within a infrequent hours; they can stroll supporting their full weight. Although motor vehicle accidents persevere a leavings a major induce of harm and termination in the preschool discretion union, uncountable families do not expend right motor vehicle seat/seat tract cover with their children. Do you same inwardness [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area2/levitra_plus_400_mg_effective_levitra_plus_no_rx/]400 mg levitra plus overnight delivery[/url] how to treat erectile dysfunction australian doctor...

  • HengleyGop

    2018-03-31 15:14:18

    The crystal order of TcTS shows that Tyr119 adopts separate positions in the absence or aura of sialoside (Buschiazzo et al. Most deep-seated errors of metabolism presenting in the neonatal aeon are lethal if determined treatment is not initiated immediately. In intersexual contexts, citizenry too swear on scripts [url=http://abaseashore.com/housing/plase7/apcalis-sx/]discount apcalis sx 20mg mastercard[/url] erectile dysfunction and testosterone injections. High levels of hyperglycosylated -HCG,...